Przedszkole Nr 4 w Augustowie

Grupa I Krasnoludki

Wychowawczyniami grupy I (3latki) w roku szkolnym 2020-2021 są: mgr Beata M. Okrągła i mgr Agnieszka Ł. Dzieniszewska. W grupie pracuje także mgr Barbara Wasilewska. Pomocą nauczyciela jest Jagoda Radzio.

Do grupy uczęszcza 25 dzieci trzyletnich – 14 dziewczynek i 11 chłopców. Od pierwszego września zdążyliśmy się już poznać i polubić. Wspólnie bawimy się, obserwujemy i poznajemy świat 😃
Nasze Maluszki są super!!! 🙂 Aktualne zdjęcia i informacje poniżej ⬇

Praca zdalna trzeci tydzień

W tym tygodniu ( 12-16 kwietnia ) temat kompleksowy brzmi: „Moja miejscowość”. Dla dzieci przebywających w tym czasie w domach mamy 7 następujących propozycji zabaw i aktywności:

  1. „Moja miejscowość” – spacer z rodzicem po najbliższej okolicy. Poznanie zasad zachowania się w miejscach publicznych – w sklepie, w parku, na bulwarach itd. Zachęcamy 🙂

2. „Moje miasto” – rozwijanie mowy. Wypowiedzi dzieci na temat swojej miejscowości. Rozpoznawanie charakterystycznych miejsc w Augustowie.

3. „Domy małe i duże” – zabawa matematyczna. Rozwijanie umiejętności porównywania wielkości obiektów, z zastosowaniem wyrażeń: „mały”, „duży”, „mniejszy”, „większy”. Przykładowy obrazek znajduje się poniżej:

grafika pochodzi ze strony: https://thumbs.dreamstime.com/b/rz%C4%85d-domy-55835773.jpg

4. „Domek” – zabawa plastyczna, kolorowanie kredkami w granicach konturu. Zabawa ta rozwija koordynację ręki i oka, ćwiczy prawidłowy sposób trzymania kredki. Przykładowy obrazek do wydrukowania i kolorowania znajdą Państwo TUTAJ.

5. „Clap, clap song” – piosenka do zabawy rytmiczno-ruchowej. Do tej zabawy będą potrzebne dziecku inne osoby, im więcej tym lepiej 🙂 Można zaangażować także rodzeństwo, zachęcamy do wspólnej zabawy. Piosenka jest TUTAJ.

6. I coś, co nasze Maluszki bardzo lubią tańczyć w przedszkolu: – „Baby shark”. Piosenka jest TUTAJ.

7*. I dla chętnych dzieci –wykonanie ćwiczenia w Kartach Pracy cz. 2, s. 37. Jest to ćwiczenie rozwijające współpracę ręki i oka i kształtujące logiczne myślenie dziecka. Zachęcamy.

Praca zdalna drugi tydzień

W tym tygodniu ( 6-9 kwietnia ) temat kompleksowy brzmi: „Zwierzęta domowe”. Dla dzieci przebywających w tym czasie w domach mamy 6 następujących propozycji zabaw i aktywności:

  1. „Bardzo zajęte psy” – słuchanie fragmentu wiersza R.M. Grońskiego. Poznanie roli psów w życiu człowieka – pies: ratownik, przewodnik, pasterski i tropiciel. Wiersz jest TUTAJ. (Wiersz znajduje się na pierwszej wyświetlanej stronie). Prosimy, by dziecko wypowiedziało się na temat pracy psów wymienionych w wierszu – czy ich praca jest potrzebna i dlaczego.

2. „Buda dla pieska” – zabawa dydaktyczna, dobieranie figur geometrycznych wg wielkości – utrwalenie nazw figur geometrycznych; przeliczanie. W obrazku wykorzystano: 2 trójkąty, prostokąt i koło. Ważne, aby dziecko umiało je wskazać, mogą też próbować policzyć poszczególne figury.

3. „Mieszkańcy akwarium” – zabawy matematyczne Różnicowanie wielkości: małe, średnie, duże. Rozumienie określeń: najwięcej, najmniej. Kształtowanie umiejętności liczenia —> prosimy, by dziecko wskazało rybki i określiło ich wielkość, próbowało zgadnąć ile ich jest, których rybek jest więcej a których jest mniej. Mogą też nazwać ich kolory. Akwarium znajduje się TUTAJ.
W książeczkach na stronie 33 znajduje się ćwiczenie wzrokowe rozwijające spostrzegawczość dziecka – „Znajdź 3 różnice między obrazkami”.

4. „Papuga” – zabawa plastyczna, kolorowanie kredkami lub malowanie mazakami papugi według własnego pomysłu dziecka. Zachęcanie do nie wychodzenia poza kontur obrazka. Rozwijanie wyobraźni i um. tworzenia estetycznych prac plastycznych. Papugę można wydrukować bezpośrednio z tej strony.
* Kto lubi kotki może pokolorować Treflika i jego przyjaciela Rudolfa na stronie 34.

5. „Piesek”- osłuchanie z piosenką, podejmowanie prób śpiewania refrenu, odzwierciedlanie ruchem rytmu piosenki. Piosenka znajduje się TUTAJ. Piosenka jest rytmiczna, zachęcamy do wspólnej zabawy i tańca wraz z dzieckiem 🙂
Dodatkowo na stronie 35 znajdą Państwo ćwiczenie grafomotoryczne usprawniające rączkę dziecka. Zachęcamy do wykonania zadania:)

6. „Tor przeszkód” – zabawy gimnastyczne i ruchowe z elementem czworakowania– wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad. Do tej zabawy można wykorzystać butelki od wody, soku, kartoniki po mleku jako pachołki toru przeszkód. Dzieci mogą poruszać się na kolankach pomiędzy ustawionymi przeszkodami – na czworakach lub z wyprostowanymi kolankami dotykając dywanu dłońmi i stopami – jest to ćwiczenie rozciągające, wzmacniające mięśnie pleców i nóg.

7.* Propozycja z języka angielskiego: „If You’re Happy” – słuchanie piosenki, próba naśladowania postępowania bohaterów filmiku. Filmik zawiera napisy tłumaczące treść piosenki – proszę wyjaśnić dziecku o czym śpiewają postacie. Niektóre słówka dzieci poznały już w przedszkolu ❤. Filmik z piosenką jest TUTAJ.

Wszystkim Dzieciom życzymy miłej zabawy i szybkiego powrotu do nas do przedszkola 😘

Gazetka z pracami plastycznymi wykonanymi w przedszkolu przez Dzieci. Pozdrawiamy nasze wszystkie Maluszki!!

Praca zdalna pierwszy tydzień

W tym tygodniu temat kompleksowy brzmi: „Czekamy na Wielkanoc”. Dla dzieci przebywających w tym czasie w domach mamy 6 następujących propozycji zabaw i aktywności:

1. „Idą święta” – rozmowa z dzieckiem na temat zwyczajów i tradycji związanych z obchodami świąt Wielkanocnych – malowanie jajek, ozdabianie pisanek, przygotowania do obchodów świąt w domach, przygotowanie koszyczka wielkanocnego. Zachęcamy, by w miarę możliwości, włączyć dzieci w przygotowania.

2. „Pisanka”- zabawa plastyczna, kolorowanie pisanki kredkami lub mazakami według pomysłu dziecka. Można skorzystać z karty pracy w książeczkach część 2 na stronie 30, lub narysować pisankę samodzielnie, albo wydrukować dziecku podobny obrazek z Internetu.

3. „Króliczek” – zabawa plastyczna, kolorowanie marchewki, można też wypełnić kontur marchewki plasteliną – jest to doskonałe ćwiczenie usprawniające paluszki i dłonie dzieci. Można skorzystać z karty pracy w książeczkach część 2 na stronie 31, lub narysować samodzielnie, albo wydrukować dziecku podobny obrazek z Internetu.

4. „Kto trafi do celu” – zabawa ruchowa, ćwiczenie umiejętności trafiania do celu np. woreczkiem, piłeczką. Dzieci mogą rzucać raz prawą a raz lewą rączką, mogą też ćwiczyć umiejętność chwytania przedmiotów dwiema rączkami.

5. „Jestem samodzielny” – ćwiczenia umiejętności związanych z samoobsługą – nakładanie skarpetek, spodni, rajstop, zdejmowanie t-shirtów, bluz itd. Serdecznie zachęcamy i prosimy, by nie wyręczać dzieci ale cierpliwie wspierać je w zdobywaniu nowych umiejętności i utrwalaniu tego, co już potrafią.

6. „Rain rain go away” – zabawy ruchowe przy piosence, utrwalanie melodii piosenki, którą śpiewamy z dziećmi w przedszkolu. Znajdą ją Państwo tutaj.

I coś dodatkowego dla chętnych dzieci 🙂 —-> piosenka „Are you hungry” („Czy jesteś głodny”) – której jeszcze Maluszki nie znają, a którą miały poznać w tym tygodniu. Zachęcam do wspólnego oglądania i naśladowania ruchów głodnych potworków z bajkopiosenki, która jest dostępna tutaj. Jeśli dzieci miałyby ochotę na dłuższą pracę – mogą w tym tygodniu uzupełnić zadania z książeczek pomocniczych (od 1 do 31), jeżeli nie zrobiły tego wspólnie z nami w przedszkolu 🙂

W przedostatnim tygodniu marca dzieci po raz pierwszy w tym roku szkolnym pracowały w zespołach!

Wykonały plakaty na temat zdrowego jedzenia – była to wspólna praca plastyczna pod hasłem „ŻyJemy zdrowo”. Maluszki świetnie sobie poradziły z nowym zadaniem, zgodnie malowały farbami i dzieliły się obrazkami, które następnie kolorowały kredkami i naklejały na wykonane przez siebie barwne tła. Jesteśmy bardzo dumne z naszych dzieciaków 😍👏

Dziękujemy Państwu za aktywny udział w kiermaszu świątecznym, a zwłaszcza za włączenie się w przygotowanie dekoracji i przedmiotów, które mogliśmy wystawić do sprzedaży. Serdecznie dziękujemy za zaangażowanie ❤

W poniedziałek 22 marca obchodziliśmy Pierwszy Dzień Wiosny! 🙂

8 marca obchodziliśmy Dzień Kobiet w naszej grupie. Po zabawach i wspólnym tańcu chłopcy zaśpiewali dziewczynkom „100 lat” oraz złożyli życzenia. Następnie odbyła się mała sesja zdjęciowa 🙂 Wszystkim Paniom – Dziewczynkom, Mamom, Ciociom i Babciom składamy gorące życzenia zdrowia i radości oraz aby każdego dnia czuły się wyjątkowo.

19 lutego w naszej grupie obchodziliśmy Dzień Kota

15 lutego obchodziliśmy Walentynki 🙂

Dziękujemy wszystkim Rodzicom za zaangażowanie i pamięć – dzięki Wam mamy takie piękne „czerwoniutkie” fotografie <3

11 lutego obchodziliśmy Dzień Pączka 😉 Oto kilka zdjęć z naszych „słodkich” zabaw:

W przedszkolu podczas zabaw dzieci nabywają umiejętności matematyczne i poznają nazwy zwierząt:

Maluszki poznawały nazwy pór roku oraz ich kolejność:

Malujemy różnymi technikami i rozwijamy wyobraźnię 🙂

Tak 8 stycznia obchodziliśmy Dzień Kubusia Puchatka 🙂