Przedszkole Nr 4 w Augustowie

Grupa III Biedronki

Biedronka

Grupa „Biedronki” liczy 25 dzieci cztero- i pięcioletnich. Większość dzieci jest już trzeci rok w przedszkolu, wszyscy więc dobrze się znają, mają swoje ulubione grono koleżanek i kolegów do wspólnych zabaw. Dobrze, swobodnie czują się w swoim towarzystwie i chętnie przychodzą do przedszkola.
Biedronki podczas pobytu w przedszkolu bardzo aktywnie spędzają czas. Uczą się i bawią w czasie zajęć dydaktycznych, umuzykalniających, plastycznych, sportowych podczas spacerów i zabaw swobodnych. Dzieci chętnie biorą udział w przedszkolnych uroczystościach, występach, konkursach.

Grupę prowadzą nauczycielki: Renata Suszyńska i Hanna Masłowska.

Praca zdalna 12.04-16.04 Tajemnice komputerów i robotów

1.Zapraszam do przeczytania wiersza „Robotek„. Po wysłuchaniu porozmawiajmy: Co to jest robot? W czym robot mógłby nam pomóc? Co mógłby za nas robić? Gdzie można zobaczyć roboty? Jakie roboty- urządzenia pomagają w domu nam i naszym rodzicom- w kuchni, łazience, warsztacie…

Blacha, gwoździe, drut, śrubokręt i młotek.
Co to będzie?
Mały robot, Robotek.
Dla kogo?
No, nie dla mnie,
Ja go dam naszej mamie.
Robotek co dzień o świcie
Nastawi dla wszystkich wodę na mycie,
Do sklepu zbiegnie na dół
I zakupy zrobi do obiadu.
Pozdejmuje kożuchy z mleka,
Szczypiorek drobno posieka,
Wyprasuje fartuszki,
Guzik przyszyje do bluzki.
Ugotuje, pozmywa, sprzątnie, zrobi pranie,
A mama będzie leżeć na tapczanie
I książki czytać. Albo nas pytać:
„A może byśmy poszli do kina, kochani”

2. Zobaczmy bajkę „Mój przyjaciel Necio”

3. Nasze roboty – zajęcia plastyczno – techniczne. Wykonanie robota z materiałów dostępnych  w domu (kartony, guziki, plastikowe butelki, sznurki  itp.) Przed rozpoczęciem pracy dzieci określają jaką figurę przypomina dane opakowanie lub przedmiot wykorzystany do wykonania robota. Po wspólnym połączeniu elementów dzieci ozdabiają robota. Można wykonać płaskiego robota  z figur geometrycznych. Dzieci mogą znaleźć przedmioty w różnych kształtach (np. klocki ) i odrysować na kolorowym papierze lub kolorowej gazecie, wyciąć, ułożyć i przykleić  na  kartce.

4. Dzieci które wykonały robota oglądają bajeczkę  pt. Luluś – Narysuj mi robota.

5. Po obejrzeniu bajeczki dzieci próbują samodzielnie narysować robota i pokolorować.

6. „Robot” piosenka dla dzieci – posłuchajcie piosenki jak macie ochotę możecie nauczyć się jej.

7. Zabawa: Domowe dźwięki. Rodzic pokazuje dzieciom różne urządzenia domowe (np. czajnik, suszarkę, komputer, odkurzacz, telewizor) dzieci nazywają je, próbują odtworzyć odgłosy jakie wydają. Dzieci mogą również podzielić na sylaby nazwy tych urządzeń, wyróżnić głoskę na początku i na końcu.

Wysłuchaj dźwięków związanych z przebywaniem w domu, a następnie postaraj się je rozpoznać! Wejdź tutaj

8. Zabawa dydaktyczna: Mapa aktywności. Klasyfikowanie aktywności na korzystne i niekorzystne dla naszego organizmu. Rozmowy z dziećmi o tym,  jak można wspólnie spędzać czas, jakie czynności można wykonywać z rodziną. Jeśli jest taka możliwość można w kolorowych gazetach poszukać i wyciąć obrazki przedstawiające różne czynności, które rodzina wykonuje razem np. rodzinny spacer, rodzina na rowerach, rodzina sprzątająca, oglądająca telewizję, układająca puzzle, klocki, dziecko malujące, rysujące, dziecko z książeczką, z telefonem, tabletem, grające na komputerze. Dzieci mogą  przykleić wycięte obrazki  na białej kartce.  Następnie można przeanalizować czynności ze względu na korzystne i niekorzystne dla naszego zdrowia:  przy korzystnych dzieci rysują uśmiechniętą buźkę, a smutną przy niekorzystnych.

8. Zajęcia matematyczne: Przeciwieństwa. Należy zgromadzić np. na dywanie kilka przedmiotów różnej wysokości, długości, ciężarze, wielkości. Dzieci przeliczają ile jest przedmiotów zgromadzonych na dywanie, porównują wysokości, długości, ciężar używając zwrotów: mniejszy – większy( np. mówiąc o misiach), dłuższy –  krótszy ( np. mówiąc o przygotowanych sznurkach różnej  długości), wyższe – niższe ( mówiąc np. o dwóch różnych krzesłach) – można wykorzystać jeszcze zwroty: szeroki – wąski, gruby – chudy, w zależności od zgromadzonych materiałów.

10 . Mały, duży”- B. Szalagowska- zabawa ruchowa przy rymowance z pokazywaniem. Na słowo Rodzica, – „mały ” –  dziecko chodzi w przysiadzie lub na czworaka, na hasło: „duży” dziecko unosi ręce do góry i chodzi wyprostowane

Mały Jasiek – duży tata
Mały lasek – duży las
Mały kotek – duży kot
Mały piesek – duży pies
Mały miś – duży niedźwiedź.
Mała piżamka – duża piżama
Mała Zosia – duża mama
Mały kotek – duży kot
Mała psota – dużo psot!

JĘZYK ANGIELSKI
1. „I have a pet” – osłuchanie z piosenką. Zapoznanie z nazwami wybranych zwierząt domowych: dog, cat, mouse, bird, fish oraz ze zwrotem: I have… (Mam…). Naśladowanie odgłosów zwierząt.

2. „My favourite pet” – kolorowanie ulubionego zwierzątka.

Dziecko może też samodzielnie narysować ulubione zwierzę domowe 🙂

Dziękujemy za wspólną zabawę.

Zabawy, zajęcia, aktywności naszych dzieci w obrazkach.