Grupa IV Żabki

Grupa „Żabek” liczy 20 dzieci 6letnich i 5 dzieci 5letnich.
„Żabki” to grupa radosnych, żywiołowych i ciekawych świata dzieciaków 🙂 Na co dzień bawimy się, uczymy i cieszymy się z osiągniętych sukcesów 🙂
Grupę prowadzą nauczycielki: Barbara Przekop i Ewa Matuk.
Propozycje zabaw i aktywności dla dzieci przebywających w domu 🙂
W tym tygodniu (12. 04. – 16. 04. 2021r) tematem przewodnim będzie:
„Z kulturą za pan brat”.
- Posłuchaj „Bajki o szacunku”. Porozmawiaj z rodzicami na temat szacunku do siebie i innych. https://www.youtube.com/watch?v=ZDw6cy_OSGI
- Posłuchaj muzyki klasycznej. Czy podoba Ci się taki rodzaj muzyki? https://www.youtube.com/watch?v=2Woy6AnSx8U
- Posłuchajcie piosenki pt. „Kochamy świat”. Spróbujcie ją zaśpiewać
https://www.youtube.com/watch?v=9H5WrS3o9Ac - Posłuchaj utworu pt. „Krakowiaczek jeden” oraz spróbuj do niego zatańczyć https://www.youtube.com/watch?v=HKiHrGivkqY
- Zagraj w muzyczne gry edukacyjne:
• „Na jaką głoskę? – muzyka” https://view.genial.ly/5eb92215b618f00d9953c149
• „Ćwiczymy pamięć – muzyka” https://view.genial.ly/5eba7fffbdaf590d71d5898a
• „Ćwiczymy spostrzegawczość – muzyka” https://view.genial.ly/5eb65f692fb48d0d930b895b
- Obejrzyj filmik i spróbuj samodzielnie wykonać dowolny instrument muzyczny https://www.youtube.com/watch?v=fhZpLydMcSk
- „Z kulturą za pan brat” – wykonaj zadania w Kartach pracy 4 s. 2, 3, 6, 7.
- Wykonaj zadania w książeczkach „Czytanie i pisanie” s. 61 – 62.
- Wykonaj zadania w książeczkach „Liczenie” s. 61 – 62.
Zabawy z językiem angielskim
Posłuchaj, zapamiętaj, obejrzyj historyjkę https://www.youtube.com/watch?v=PTcVWLcWFT4
Kochane dzieci! W tym tygodniu (06. 04. – 09. 04. 2021r.) tematem przewodnim będzie:
„Wiosna w pełni”.
- Poproś mamę lub tatę, by przeczytali Ci opowiadanie H. Bechlerowej „O żabkach w czerwonych czapkach” (Załącznik)
Po wysłuchaniu opowiadania odpowiedz na pytania:
• Jak nazywały się żabki?
• Dlaczego postanowiły urządzić bal?
• Kogo na niego zaprosiły?
• Jacy goście przyszli?
• Kto przybył jako ostatni? Dlaczego?
• Jak przebrały się żabki?
• Co zobaczył bocian ze swojego gniazda?
• Dlaczego bocianowi było łatwo odnaleźć żabki?
• Co poradziła im stara żaba?
• Dlaczego bocian nie mógł odnaleźć żabek, gdy zrzuciły czerwone ubranka?
- Zapraszam do zabawy paluszkowej „Pajączek” metodą Batii Strauss https://www.youtube.com/watch?v=ZhF0KaTm2WM
- „Po co nam aktywność fizyczna”? – obejrzyj film edukacyjny https://youtu.be/jgJOS26G1wY, porozmawiaj z rodzicami na ten temat
- Zapraszam do zabawy z wykorzystaniem metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne „Rowerek”
„Rowerek” – dzieci i rodzice leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Leżą tak, aby jego stopa była oparta o siebie. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek.
Powtarzają rymowankę, różnicując jej tempo:
„Jedzie Radek na rowerze,
a pan Romek na skuterze.
Raz, dwa, trzy, jedź i ty”. - Zagraj w wielkanocne gry edukacyjne:
• „Na jaką głoskę? – wiosna” https://view.genial.ly/5e7fc23daafed90da9ad9083
• „Wędrująca żabka” https://view.genial.ly/5e80cc305ad5150d93db022f
• „Łączenie cech – łąka” https://view.genial.ly/5ebadb87c2ecf10d6a54b1d0
• „Sudoku – łąka” https://view.genial.ly/5eb93f0d8a39780d0f676404
- Wysłuchaj wiersza J. Brzechwy. Spróbuj nauczyć się go na pamięć https://www.youtube.com/watch?v=5TX26M3xIUE
- Poznajemy literę „f”, „F” https://www.youtube.com/watch?v=-oFhAkZLGSU.
- „F jak Farby” – praca w Kartach pracy Nr 4 s. 4 – 5 – ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej, określanie miejsca głoski i litery w wyrazach, ćwiczenia w czytaniu.
- Obejrzyj film edukacyjny pt. „Od gąsiennicy do motyla” https://www.youtube.com/watch?v=KrOdrotBgnU
- „Przyroda wokół nas” – namaluj kredkami i farbami piękną łąkę. Zadbaj o to, by na łące pojawiły się piękne, kolorowe kwiaty i zwierzęta. Pracę wykonaj starannie.
Zabawy z językiem angielskim
W tym tygodniu poznajemy słownictwo związane z pogodą: sunny, windy, rainy, snowy, stormy, cloudy.
- Zachęcam do obejrzenia i wysłuchania filmiku “Weather”:
https://www.youtube.com/watch?v=bPK6bp4_emU
Oglądając film dzieci poznają:
– nazwy zjawisk atmosferycznych: sunny (słonecznie), cloudy (pochmurnie), rainy (deszczowo), snowy (śnieżnie), windy (wietrznie), stormy (burzowo),
– zwrot: It’s sunny / cloudy/ rainy /snowy / windy/ stormy oraz
– pytanie: How’s the weather today? (Jaka jest dziś pogoda?)
Więcej o pogodzie znajdziemy tu:
https://www.youtube.com/watch?v=Z2biA1gczXs
- „How’s the weather?” – słuchanie piosenki. Utrwalenie zwrotu How’s the weather today? oraz nazw zjawisk atmosferycznych: sunny, rainy, cloudy, snowy.
https://supersimple.com/song/hows-the-weather/ - „How’s the weather?” – zabawa taneczno-ruchowa przy piosence.
Aby dziecko łatwiej zapamiętało poznawane słowa warto każdemu z nich przyporządkować jakiś ruch. Przykład takiej zabawy zamieszczam poniżej:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=ypjx1cGu7YQ&feature=emb_logo - “Make a rainbow” – zabawa plastyczna.
Wszystkie dzieci dobrze wiedzą, jak powstaje tęcza. Zachęcam do obejrzenia i wysłuchania piosenki “The rainbow song” a następnie samodzielnego wykonania tęczy techniką dowolną. Przy okazji powtórzymy nazwy kolorów:)
https://www.youtube.com/watch?v=tRNy2i75tCc - Zachęcam do utrwalenia słownictwa związanego z wiosną (Załączniki poniżej)
(Część zadań dla dzieci została opracowana w ramach realizacji projektu edukacyjnego „Przedszkole Misiowej Mamy” zakładającego kształcenie na odległość z wykorzystaniem portalu społecznościowego i nowoczesnych technologii.)
W tym tygodniu (29. 03. – 02. 04. 2021r) tematem przewodnim będzie:
„Wielkanoc”.
- Poproś mamę lub tatę, by przeczytali Ci bajkę U. Kamińskiej pt. „Bazie i palma” (Załącznik)
Po wysłuchaniu bajki odpowiedz na pytania:
• Dokąd poszły przedszkolaki na spacer?
• Jakie kotki zobaczyły podczas spaceru?
• Na jakim drzewie rosły bazie?
• Dlaczego dzieci nie zerwały gałęzi?
• Jaka niespodzianka czekała na dzieci w przedszkolu?
• Co wydarzyło się w przedszkolu, gdy wszystkie dzieci poszły do domu?
• Jak myślicie, jak czuły się bazie po rozmowie z palmą daktylową?
• Co stało się następnego dnia?
• Jak zachowały się bazie w stosunku do palmy daktylowej?
- Wykonajcie piękne pisanki techniką dowolną. Liczę na Waszą pomysłowość. Wyślijcie mi zdjęcia swoich pisanek.
- Posłuchajcie piosenki pt.„Kochamy świat”. Spróbujcie ją zaśpiewać.
https://www.youtube.com/watch?v=9H5WrS3o9Ac - Wspólnie z rodzicami przygotujcie wielkanocny koszyczek. Zapamiętajcie co symbolizują poszczególne elementy w koszyku wielkanocnym.
- Pobaw się w zabawę pt „Na świątecznym stole” – zabawa matematyczna. Układaj przedmioty (np. sztućce) według określonego wzoru (rytmu, np. łyżka, widelec, łyżeczka, nóż, łyżka, itd.). Pomóż rodzicom w nakrywaniu do świątecznego śniadania.
- Zagraj w wielkanocne gry edukacyjne:
• „Na jaką głoskę?” https://view.genial.ly/5e832535ad7e6d0e3aa701ab
• „Ćwiczymy pamięć – Wielkanoc” https://view.genial.ly/5e838013260c290e3978bb1b
• „Ćwiczymy spostrzegawczość – Wielkanoc” https://view.genial.ly/5e85e2ffba81d90dfb392f01
• „Gdzie jest pisanka” https://view.genial.ly/5e8ec84d602d4b0e262bf58c
- Wykonaj wielkanocnego zajączka – zabawa plastyczno – konstrukcyjna Karty pracy Nr 3 s. 63.
- Rozwiąż „Łamigłówki matematyczne” – praca z książką „Liczenie” s. 56 – 60 – ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu, ćwiczenia rozwijające logiczne myślenie, pisanie cyfr w liniaturze.
- „Opowiedz co widzisz” – praca w Kartach pracy Nr 3 s. 48 – 49 – wypowiedzi nt ilustracji; budowanie krótkiej wypowiedzi na podstawie swojej wiedzy; odszukiwanie elementów i kolorowanie wg wzoru.
- „Tradycje wielkanocne” – praca w Kartach pracy Nr 3 s. 50 – 56 – czytanie wyrazów, wycinanie, budowanie wypowiedzi nt tradycji wielkanocnych regionalnych i ogólnopolskich.
Zabawy z językiem angielskim
„Easter” – symbole związane ze świętami Wielkanocnymi: easter eggs, easter basket, easter bunny. „Easter egg hunt” – zabawa rozwijająca spostrzegawczość. „Ten bunnies counting song” – zabawa ruchowa przy piosence. Reagowanie na proste polecenia w języku angielskim: hop, run, walk, stop! Przeliczanie w zakresie 10. „Easter egg basket” – zabawa plastyczna.
LINKI:
https://www.youtube.com/watch?v=CoG0aGoDa5Y
https://www.abcya.com/games/easter_egg_hunt
https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8
https://www.youtube.com/watch?v=bcq6AhQMqcQ
WIĘCEJ NA:
https://www.abcya.com/games/make_an_easter_egg
https://www.youtube.com/watch?v=NSN0pb7h0lE
https://www.youtube.com/watch?v=gPaaDjhVKqk
https://www.youtube.com/watch?v=yEey2uZ3VZg
https://www.youtube.com/watch?v=zsE81TzsQg8
Walentynki w Żabkach 🙂
Nasz przedszkolny czas