Przedszkole Nr 4 w Augustowie

Grupa IV Żabki

Grupa „Żabek” liczy 20 dzieci 6letnich i 5 dzieci 5letnich.

„Żabki” to grupa radosnych, żywiołowych i ciekawych świata dzieciaków 🙂 Na co dzień bawimy się, uczymy i cieszymy się z osiągniętych sukcesów 🙂

Grupę prowadzą nauczycielki: Barbara Przekop i Ewa Matuk.

Propozycje zabaw i aktywności dla dzieci przebywających w domu 🙂

W tym tygodniu (12. 04. – 16. 04. 2021r) tematem przewodnim będzie:
„Z kulturą za pan brat”.
  1. Posłuchaj „Bajki o szacunku”. Porozmawiaj z rodzicami na temat szacunku do siebie i innych. https://www.youtube.com/watch?v=ZDw6cy_OSGI
  2. Posłuchaj muzyki klasycznej. Czy podoba Ci się taki rodzaj muzyki? https://www.youtube.com/watch?v=2Woy6AnSx8U
  3. Posłuchajcie piosenki pt. „Kochamy świat”. Spróbujcie ją zaśpiewać 
    https://www.youtube.com/watch?v=9H5WrS3o9Ac
  4. Posłuchaj utworu pt. „Krakowiaczek jeden” oraz spróbuj do niego zatańczyć https://www.youtube.com/watch?v=HKiHrGivkqY
  5. Zagraj w muzyczne gry edukacyjne:

• „Na jaką głoskę? – muzyka” https://view.genial.ly/5eb92215b618f00d9953c149
• „Ćwiczymy pamięć – muzyka” https://view.genial.ly/5eba7fffbdaf590d71d5898a
• „Ćwiczymy spostrzegawczość – muzyka” https://view.genial.ly/5eb65f692fb48d0d930b895b

  1. Obejrzyj filmik i spróbuj samodzielnie wykonać dowolny instrument muzyczny https://www.youtube.com/watch?v=fhZpLydMcSk
  2. „Z kulturą za pan brat” – wykonaj zadania w Kartach pracy 4 s. 2, 3, 6, 7.
  3. Wykonaj zadania w książeczkach „Czytanie i pisanie” s. 61 – 62.
  4. Wykonaj zadania w książeczkach „Liczenie” s. 61 – 62.

Zabawy z językiem angielskim
Posłuchaj, zapamiętaj, obejrzyj historyjkę https://www.youtube.com/watch?v=PTcVWLcWFT4

Kochane dzieci! W tym tygodniu (06. 04. – 09. 04. 2021r.) tematem przewodnim będzie:
„Wiosna w pełni”.
  1. Poproś mamę lub tatę, by przeczytali Ci opowiadanie H. Bechlerowej „O żabkach w czerwonych czapkach” (Załącznik)

Po wysłuchaniu opowiadania odpowiedz na pytania:
• Jak nazywały się żabki?
• Dlaczego postanowiły urządzić bal?
• Kogo na niego zaprosiły?
• Jacy goście przyszli?
• Kto przybył jako ostatni? Dlaczego?
• Jak przebrały się żabki?
• Co zobaczył bocian ze swojego gniazda?
• Dlaczego bocianowi było łatwo odnaleźć żabki?
• Co poradziła im stara żaba?
• Dlaczego bocian nie mógł odnaleźć żabek, gdy zrzuciły czerwone ubranka?

  1. Zapraszam do zabawy paluszkowej „Pajączek” metodą Batii Strauss https://www.youtube.com/watch?v=ZhF0KaTm2WM
  2. „Po co nam aktywność fizyczna”? – obejrzyj film edukacyjny https://youtu.be/jgJOS26G1wY, porozmawiaj z rodzicami na ten temat
  3. Zapraszam do zabawy z wykorzystaniem metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne „Rowerek”
    „Rowerek” – dzieci i rodzice leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Leżą tak, aby jego stopa była oparta o siebie. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek.
    Powtarzają rymowankę, różnicując jej tempo:
    „Jedzie Radek na rowerze,
    a pan Romek na skuterze.
    Raz, dwa, trzy, jedź i ty”.
  4. Zagraj w wielkanocne gry edukacyjne:

• „Na jaką głoskę? – wiosna” https://view.genial.ly/5e7fc23daafed90da9ad9083
• „Wędrująca żabka” https://view.genial.ly/5e80cc305ad5150d93db022f
• „Łączenie cech – łąka” https://view.genial.ly/5ebadb87c2ecf10d6a54b1d0
• „Sudoku – łąka” https://view.genial.ly/5eb93f0d8a39780d0f676404

  1. Wysłuchaj wiersza J. Brzechwy. Spróbuj nauczyć się go na pamięć https://www.youtube.com/watch?v=5TX26M3xIUE
  2. Poznajemy literę „f”, „F” https://www.youtube.com/watch?v=-oFhAkZLGSU.
  3. „F jak Farby” – praca w Kartach pracy Nr 4 s. 4 – 5 – ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej, określanie miejsca głoski i litery w wyrazach, ćwiczenia w czytaniu.
  4. Obejrzyj film edukacyjny pt. „Od gąsiennicy do motyla” https://www.youtube.com/watch?v=KrOdrotBgnU
  5. „Przyroda wokół nas” – namaluj kredkami i farbami piękną łąkę. Zadbaj o to, by na łące pojawiły się piękne, kolorowe kwiaty i zwierzęta. Pracę wykonaj starannie.

Zabawy z językiem angielskim
W tym tygodniu poznajemy słownictwo związane z pogodą: sunny, windy, rainy, snowy, stormy, cloudy.

  1. Zachęcam do obejrzenia i wysłuchania filmiku “Weather”:
    https://www.youtube.com/watch?v=bPK6bp4_emU
    Oglądając film dzieci poznają:
    – nazwy zjawisk atmosferycznych: sunny (słonecznie), cloudy (pochmurnie), rainy (deszczowo), snowy (śnieżnie), windy (wietrznie), stormy (burzowo),
    – zwrot: It’s sunny / cloudy/ rainy /snowy / windy/ stormy oraz
    – pytanie: How’s the weather today? (Jaka jest dziś pogoda?)

Więcej o pogodzie znajdziemy tu:
https://www.youtube.com/watch?v=Z2biA1gczXs

  1. „How’s the weather?” – słuchanie piosenki. Utrwalenie zwrotu How’s the weather today? oraz nazw zjawisk atmosferycznych: sunny, rainy, cloudy, snowy.
    https://supersimple.com/song/hows-the-weather/
  2. „How’s the weather?” – zabawa taneczno-ruchowa przy piosence.
    Aby dziecko łatwiej zapamiętało poznawane słowa warto każdemu z nich przyporządkować jakiś ruch. Przykład takiej zabawy zamieszczam poniżej:
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=ypjx1cGu7YQ&feature=emb_logo
  3. “Make a rainbow” – zabawa plastyczna.
    Wszystkie dzieci dobrze wiedzą, jak powstaje tęcza. Zachęcam do obejrzenia i wysłuchania piosenki “The rainbow song” a następnie samodzielnego wykonania tęczy techniką dowolną. Przy okazji powtórzymy nazwy kolorów:)
    https://www.youtube.com/watch?v=tRNy2i75tCc
  4. Zachęcam do utrwalenia słownictwa związanego z wiosną (Załączniki poniżej)

(Część zadań dla dzieci została opracowana w ramach realizacji projektu edukacyjnego „Przedszkole Misiowej Mamy” zakładającego kształcenie na odległość z wykorzystaniem portalu społecznościowego i nowoczesnych technologii.)

W tym tygodniu (29. 03. – 02. 04. 2021r) tematem przewodnim będzie:
„Wielkanoc”.
  1. Poproś mamę lub tatę, by przeczytali Ci bajkę U. Kamińskiej pt. „Bazie i palma” (Załącznik)

Po wysłuchaniu bajki odpowiedz na pytania:
• Dokąd poszły przedszkolaki na spacer?
• Jakie kotki zobaczyły podczas spaceru?
• Na jakim drzewie rosły bazie?
• Dlaczego dzieci nie zerwały gałęzi?
• Jaka niespodzianka czekała na dzieci w przedszkolu?
• Co wydarzyło się w przedszkolu, gdy wszystkie dzieci poszły do domu?
• Jak myślicie, jak czuły się bazie po rozmowie z palmą daktylową?
• Co stało się następnego dnia?
• Jak zachowały się bazie w stosunku do palmy daktylowej?

  1. Wykonajcie piękne pisanki techniką dowolną. Liczę na Waszą pomysłowość. Wyślijcie mi zdjęcia swoich pisanek.
  2. Posłuchajcie piosenki pt.„Kochamy świat”. Spróbujcie ją zaśpiewać.
    https://www.youtube.com/watch?v=9H5WrS3o9Ac
  3. Wspólnie z rodzicami przygotujcie wielkanocny koszyczek. Zapamiętajcie co symbolizują poszczególne elementy w koszyku wielkanocnym.
  4. Pobaw się w zabawę pt „Na świątecznym stole” – zabawa matematyczna. Układaj przedmioty (np. sztućce) według określonego wzoru (rytmu, np. łyżka, widelec, łyżeczka, nóż, łyżka, itd.). Pomóż rodzicom w nakrywaniu do świątecznego śniadania.
  5. Zagraj w wielkanocne gry edukacyjne:

• „Na jaką głoskę?” https://view.genial.ly/5e832535ad7e6d0e3aa701ab
• „Ćwiczymy pamięć – Wielkanoc” https://view.genial.ly/5e838013260c290e3978bb1b
• „Ćwiczymy spostrzegawczość – Wielkanoc” https://view.genial.ly/5e85e2ffba81d90dfb392f01
• „Gdzie jest pisanka” https://view.genial.ly/5e8ec84d602d4b0e262bf58c

  1. Wykonaj wielkanocnego zajączka – zabawa plastyczno – konstrukcyjna Karty pracy Nr 3 s. 63.
  2. Rozwiąż „Łamigłówki matematyczne” – praca z książką „Liczenie” s. 56 – 60 – ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu, ćwiczenia rozwijające logiczne myślenie, pisanie cyfr w liniaturze.
  3. „Opowiedz co widzisz” – praca w Kartach pracy Nr 3 s. 48 – 49 – wypowiedzi nt ilustracji; budowanie krótkiej wypowiedzi na podstawie swojej wiedzy; odszukiwanie elementów i kolorowanie wg wzoru.
  4. „Tradycje wielkanocne” – praca w Kartach pracy Nr 3 s. 50 – 56 – czytanie wyrazów, wycinanie, budowanie wypowiedzi nt tradycji wielkanocnych regionalnych i ogólnopolskich.

Zabawy z językiem angielskim
„Easter” – symbole związane ze świętami Wielkanocnymi: easter eggs, easter basket, easter bunny. „Easter egg hunt” – zabawa rozwijająca spostrzegawczość. „Ten bunnies counting song” – zabawa ruchowa przy piosence. Reagowanie na proste polecenia w języku angielskim: hop, run, walk, stop! Przeliczanie w zakresie 10. „Easter egg basket” – zabawa plastyczna.
LINKI:
https://www.youtube.com/watch?v=CoG0aGoDa5Y
https://www.abcya.com/games/easter_egg_hunt
https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8
https://www.youtube.com/watch?v=bcq6AhQMqcQ
WIĘCEJ NA:
https://www.abcya.com/games/make_an_easter_egg
https://www.youtube.com/watch?v=NSN0pb7h0lE
https://www.youtube.com/watch?v=gPaaDjhVKqk
https://www.youtube.com/watch?v=yEey2uZ3VZg
https://www.youtube.com/watch?v=zsE81TzsQg8

Walentynki w Żabkach 🙂

Nasz przedszkolny czas