Przedszkole Nr 4 w Augustowie

Grupa V Muchomorki

Informacje o grupie

Nauczyciele:
Małgorzata Grabala – wychowawca
Anna Sobolewska – wychowawca
s. Anna Wierzchowska – nauczyciel religii

Grupa liczy 21 dzieci. Jest to grupa mieszana 5-6 latków.

Propozycje pracy zdalnej

Tydzień trzeci (12. 04 – 16. 04)

Temat tygodnia: „Książeczki z naszej półeczki”

  1. „Jak powstaje książka?” – zapoznanie z etapami powstawania książki. Wzbogacanie słownika czynnego dzieci. Globalne czytanie wyrazów.

Zadania do wykonania:
-wymień zawody związane z powstawaniem książki
,-opowiedz historyjkę obrazkową:

2. „Książka moim przyjacielem” – słuchanie wiersza. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych. Wdrażanie do poszanowania książek.

Wiersz pt.: „Książka moim przyjacielem” – Dorota Kossakowska
Każdy ma przyjaciela, z którym lubi się bawić.
Kiedy przyjaciel jest smutny, nie można go zostawić.
Mój przyjaciel jest ze mną, codziennie o każdej porze.
Gdy potrzebuje pomocy, on mi zawsze pomoże.
Mój przyjaciel to książka, w której są różne przygody
.O misiu, który jadł miodek, o żabce co skacze do wody.
Jest też księżniczka i rycerz, co walczy dzielnie ze smokiem
.Jest i czarodziej co umie przez rzekę przejść jednym krokiem.
Z książką nie nudzę się nigdy, z nią jest zawsze ciekawie.
Ona pomaga w nauce oraz wesołej zabawie.

Zasady korzystania z książek:
https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE&t=1s

Rozmowa z dzieckiem na temat treści wiersza oraz obejrzanego filmu.

3. „Kolorowa zakładka do książki” – wykonanie pracy plastycznej techniką dowolną.

4. „Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato” – słuchanie piosenki. Próba wspólnego śpiewania refrenu. Ćwiczenie pamięci słuchowej.
https://www.youtube.com/watch?v=dpI1tJxJ1XQ

5. „Rytmiczna rozgrzewka w podskokach” – zabawy muzyczno-ruchowe.
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo&t=4s

6. „Kolorowe figury geometryczne” – zabawa dydaktyczna. Utrwalanie znajomości figur geometrycznych oraz umiejętności liczenia.

Sowa Mądra Głowa uczy kształtów:

Liczenie figur

Zagadki:
Toczę, toczę się wesoło, I do wszystkich macham wkoło
początku nie mam, ani końca podobne jestem do słońca
Wszyscy mnie doskonale znacie. Myślę, że gotową odpowiedź macie ( koło)

Ta magiczna liczba trzy – zawsze towarzyszy mi.
Mam trzy boki i wierzchołki, trzy mam kąty, trzy odcinki
Twoja buzia mówi mi, że odgadniesz raz, dwa, trzy.(trójkąt)

Powiem tylko: jestem szczery, ujrzysz u mnie boki cztery,
cztery kąty i wierzchołki – obce mi są różne boki.
Moje boki są równiuteńkie, a cztery kąty prościuteńkie.(kwadrat)

Mam cztery boki równe parami, Chociaż różniące się długościami
,Nie jestem jednak kwadratem ,Lecz  jego bliskim bratem.(prostokąt)

Karta pracy:

7. „Pajacyk” – wykonanie obrazka z figur geometrycznych w oparciu o wiersz M. Platy.

Wiersz  M. Platy „Pajacyk
Hop – rączki w górę,
Hop – rączki w dół.
Co to za dziwny skaczący stwór?
Jest koło, kwadrat,
Prostokąt jest śliczny.
To nasz pajacyk geometryczny.
Głowa okrągła jest jak piłeczka,
a na tej głowie trójkątna czapeczka.
Kwadrat to brzuszek.
Oczy i nosek są okrąglutkie jak groszek.
Rączki i nogi pajaca – to prostokąciki,
na nich z trójkątów  małe buciki.
Figur przeróżnych ułóż kilka
I już jest pajacyk , co skacze jak piłka.

8. Gry edukacyjne:
Na jaką głoskę?
Ćwiczymy pamięć
Łączenie cech
Układanka geometryczna
Figurowy wzór

JĘZYK ANGIELSKI
1. „How’s the weather?” – słuchanie piosenki. Utrwalenie zwrotu How’s the weather today? oraz  nazw zjawisk atmosferycznych: sunny, rainy, cloudy, snowy. Zabawa ruchowo-naśladowcza przy piosence.
https://supersimple.com/song/hows-the-weather/

2. Więcej o pogodzie znajdziemy tu:

Tydzień drugi (06. 04 – 09. 04)

Temat tygodnia: „Bajki i baśnie”

W przedszkolu tak realizujemy treści z tematu tygodnia: „Bajki i baśnie” 🙂

  1. „Jaka to bajka?” – zabawy słowno-obrazkowe”:
  • rozpoznawanie bajek na podstawie usłyszanego fragmentu:
    Dzieci słuchają bardzo krótkie fragmenty znanych bajek czytane przez rodzica. Na ich podstawie muszą odgadnąć tytuł bajki.
  • odgadywanie, z jakiej bajki pochodzi przedmiot:

2. „W teatrze” – rozmowa z dzieckiem na podstawie obejrzanego filmu oraz własnych doświadczeń. Wzbogacenie słownictwa dzieci o wyrażenia związane z teatrem. Utrwalenie zasad właściwego zachowania się w teatrze.
Jak powstaje spektakl teatralny?
3. „Dziesięć paluszków” – zabawa matematyczna. Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10. Utrwalenie poznanych cyfr.
Policz palce
4. „Piosenki, które lubimy śpiewać” – śpiewanie piosenek poznanych w przedszkolu. Utrwalenie słów i melodii.
Maszeruje wiosna
Bociany już przyleciały
5. „Moja ulubiona bajka” – praca plastyczna wykonana dowolną techniką.
6. Zabawy ruchowe: Gimnastyka na okrągło
7. Gry edukacyjne:
Na jaką głoskę?
Ćwiczymy pamięć
8. Wykonanie zadań w Kartach pracy cz. 3 (Wiosna):
strony 10-13 (6-latki)
strony 10-14 (5-latki)

JĘZYK ANGIELSKI
W tym tygodniu poznajemy słownictwo związane z pogodą: sunny, windy, rainy, snowy, stormy, cloudy.
1. Zachęcam do obejrzenia i wysłuchania filmiku “Weather”:

Oglądając film dzieci poznają:

  • nazwy zjawisk atmosferycznych: sunny (słonecznie), cloudy (pochmurnie), rainy (deszczowo), snowy (śnieżnie), windy (wietrznie), stormy (burzowo),
  • zwrot: It’s sunny / cloudy/ rainy /snowy / windy/ stormy oraz
  • pytanie: How’s the weather today? (Jaka jest dziś pogoda?)

2. „How’s the weather?” – zabawa taneczno-ruchowa przy piosence.
Aby dziecko łatwiej zapamiętało poznawane słowa warto każdemu z nich przyporządkować jakiś ruch. Przykład takiej zabawy zamieszczam poniżej:

Tydzień pierwszy (29. 03 – 02. 04)

Temat tygodnia: Wielkanocne zwyczaje

  1. „Tradycje wielkanocne” – rozmowa na podstawie obejrzanego filmu oraz własnych doświadczeń.
    Poznajemy WIELKANOCNE ZWYCZAJE
  2. „Wielkanoc tuż, tuż” – słuchanie dowolnych piosenek o tematyce wielkanocnej. Wyklaskiwanie/wystukiwanie rytmu. Stwarzanie świątecznej atmosfery. propozycje piosenek w linku poniżej:
    MIX WIELKANOCNY
  3. „Świąteczna kartka” – praca plastyczna techniką dowolną. Doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie ekspresji plastycznej.
  4. „Jajeczka w koszyku” – zabawa matematyczna. Tworzenie zbiorów różnolicznych. Utrwalanie umiejętności dodawania.
  5. „Pisanki” – malowanie jajek , ozdabianie ich według pomysłów dzieci techniką dowolną.
  6. „Koszyczek wielkanocny” – rozmowa podczas przygotowywania święconki. omówienie symboli związanych z Wielkanocą.

JĘZYK ANGIELSKI
1. Symbole związane ze Świętami Wielkanocnymi:
Easter day
lub
Easter vocabulary
Zachęcamy dziecko do powtarzania słówek w trakcie oglądania nagrania.
2. Piosenka:
Ten Easter Bunnies
Piosenka może posłużyć do przeprowadzenia zabawy ruchowej. Ćwiczymy dzięki temu nazwy czynności: hop, run, walk, stop! Utrwalamy też umiejętność przeliczania w zakresie 10.
3. Uzupełniamy rytmy:
Learn Patterns with Easter Chicks & Eggs
Utrwalamy słówka związane z Wielkanocą: Easter chick, easter egg.
4. Dodatkowe zabawy w języku angielskim związane z Wielkanocą:
B-U-N-N-Y II

Najciekawsze wydarzenia z naszej grupy

Urodziny Wiktorii – Sto lat!

Urodziny Natalki – Wszystkiego najlepszego!

Powitanie wiosny – 22. 03
Zgodnie z tradycją ludową zapoznajemy wychowanków ze zwyczajem pożegnania zimy i powitania wiosny. Dzieci z grup Muchomorków, Żabek i Smerfów wybrały się na pochód wokół przedszkola z kukłą Marzanny. Dumnie prezentowały piękny transparent z napisem „Witaj Wiosno!”. Z dużą uwagą wszyscy wypatrywali pierwszych oznak wiosny – młodej trawki, przebiśniegów i paczków na drzewach.

Dzieciaczki wspierają psiaczki!
Zachęcamy do wzięcia udziału w akcji pomocy zwierzętom ze schroniska „Sonieczkowo”. Akcja trwa od 15 do 25 lutego.

Walentynkowa poczta – 15. 02

Dzień Babci i Dziadka – 25. 01
„Wiwat babciu, wiwat dziadku!” – tak śpiewały dzieci ukochanym seniorom. Oprócz piosenek i wierszy zaprezentowały taniec „Zimową poleczkę”.

Urodziny Gabrysi – 100 lat!!!

Zabawy na śniegu
Korzystając z zimowej aury dzieci wybrały się do przedszkolnego ogrodu. Tam stoczyły śniegową bitwę oraz ulepiły bałwankowa parę.

Dzień Kubusia Puchatka – 18. 01
Tego dnia dzieci przyniosły z domu maskotki – bohaterów bajki ze Stumilowego Lasu. Poznawały ich kolejne przygody dzięki książce czytanej przez Panie. Rozwiązywały zagadki związane z przygodami Kubusia i jego przyjaciół oraz rysowały portrety swoich ulubionych postaci z bajki.

Bal karnawałowy – 13. 01
Na balu pojawiły się królewny, superbohaterowie i postacie z różnych bajek. Były tańce i konkursy, w których wszystkie ochoczo brały udział. Na zakończenie wszystkie dzieci zostały zaproszone na słodki poczęstunek przygotowany przez rodziców.